måndag 18 november 2019

Nya rutiner

Kräftsaneringen har startat och det biter bra! Inkräktarna drar sig synbarligen tillbaka redan efter första behandlingen (tumörerna krymper så det syns).

Klostertid framöver
Nu är det fyra månaders karantän som gäller eftersom 'Damen' är utslagen. Minimalt umgänge med smittohärdar på grund av infektionsrisk. Det blir som att gå i kloster, typ. 

Jag har beställt ett par Mahatma Gandhi glasögon lagom till jag blir skallig.

Nelson Mandela klarade sitt långa fängelsestraff på Robin Island genom att skaffa sig strikta rutiner. Det verkar som en bra idé att ta efter. Bara för att skifta fokus liksom.

Planerad dagsrytm
Det gäller att starta punktligt och tidigt på mornarna med duschen, nässköljning och att dricka 900 ml ljummet saltat vatten. Det har jag hållit på med i 20 års tid (för att hålla mig frisk - haha!). 

Framför brasan kör jag Solhälsningen plus ett 1 timmes långt Hatha Yoga-pass, det Klassiska Programmet blir bra. Direkt följt av trettio minuters meditation. Yogapasset har jag alltså skruvat upp ett snäpp i ambitionen.

Det gäller att inte falla in i funderingar när man tänt brasan - utan upp på mattan och kör igång. 'Do your practise!'

Starkt svart kaffe sitter sen fint och det övergår vidare till några timmars skrivande. Det är ett kreativt skapande utan annat syfte än att formulera dagens reflektioner i text. En övning i att förenkla det som känns komplext och svårgreppbart. Bara för att det är kul och stimulerande.

Ämnen som intresserar mig just nu i livet är - starkt förenklat:
  1. Vad gick snett när vi människor blev civiliserade? Hur tappade vi kontakten med helheten?
  2. Sund Andlighet kontra Religiöst fördärv, typ kvinnoförtryck och herrefolksfasoner.
  3. Den nya fysikens och Kvantbiologins syn på Liv och Medvetandet, dvs Paradigmskiftet.
Efter en strikt Ketogen frukost, som missgynnar kräftorna blir det en promenad, lite längre fram blir det säkert skidor, runt elljusspåret med hörlurar och någon intressant talbok. Just nu lyssnar jag på The Sea Around Us av marinbiologen Rachel Carson, mest känd för boken Tyst Vår.

På eftermiddagen gör jag ett pass i kajakverkstan med reparation och underhåll eller något annat projekt. Kanske det växer fram något nytt också.

Så kommer dagarna att rulla på och sen är det vår och blåsippor igen, har jag tänkt.

Men vi kan ju umgås för det! Vi kan göra promenader tillsammans, i naturen eller på Strandpromenaden - eller varför inte på Norra Berget, precis som Steve Jobs hade för vana att göra med sina vänner.

-----------------------------------










3 kommentarer:

  1. Ghandi
    : Be the change you wish to see in the world !

    Många tankar till dig och Brahma sarah Lilz

    SvaraRadera
  2. Goddagskamrater, jag heter Karin Wandås-Lilja från Stockholm, jag är läkare av yrke, 47 år. Läs mitt sanna livsvittnesbörd, jag har en positiv avsikt att denna information kommer att hjälpa någon som läser den här artikeln just nu att återställa bruten äktenskap och återställa förlorade kärleksförhållanden inom två dagar. Efter att ha varit i förhållande med Grønseth i flera år, han gick upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, jag frågade honom med allt jag har, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min kollega på jobbet och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en kärlek spellcaster som kan hjälpa mig att stava det tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärlek stavdelning fanns eller fungerade, jag hade inget val men för att pröva det, mailade jag spellcaster-kanalen och han sa till mig att det inte fanns något problem att allt skulle gå bra innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade Love spell-delen i luften och överraskande andra dagen var klockan 3.00. Min ex-kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad över att jag svarade på telefonsamtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket . Jag var så glad och det var så vi började leva tillsammans lyckligt. så här kan du nå honom om du behöver hjälp .doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp på +2348144480786 eller så kan du också kontakta honom på viber på +2348144480786 ta saker för givet och det kommer att ta från dig

    SvaraRadera
  3. Vilken inspiration du är. Det skulle va givande för en sån som mig med liknande intressen och livsstil (men som har mer att göra kring hållande av rutiner) att dels höra sammandrag o reflektioner av det du läser o lyssnar på, men också hur ditt system upplever varandet genom resan. Du tycks ha både en makalös fysik och reflektionsförmåga som kan manifesteras fysiskt och nu när livet ger en liten tvist kanske öppnar upp för nya dimensioner? Läran kring helande, abundance, flow... Jag är med dig på resan ✨

    SvaraRadera